انواع لودر

بیل‌ مکانیکی و لودر؛ ماشین‌های صنعتی‌ای که در همه صنایع حضور دارند، دو مورد از مهم‌ترین ماشین‌آلات خاک‌برداری در هر پروژه ساختمانی و ساخت و ساز هستند. بیل مکانیکی و لودر هر کدام کاربردها و ویژگی‌های خاص خود را دارند به همین خاطر هر کدام در موارد مختص به خودشان به کار می‌روند و بر اساس نکات قوت و ضعفشان کاربردهای متفاوتی دارند.

هر دوی این ماشین‌آلات برای اجرای ساده‌‎تر، کارآمدتر و همچنین بهبود نتیجه‌ در پروژه‌های ساخت و ساز در سراسر دنیا به کار گرفته می‌شوند. اما اینکه هر کدام چه وظایفی دارند و تفاوت بین لودر و بیل مکانیکی در چه مواردی است را در ادامه این مقاله از آرمان لودر بررسی خواهیم کرد؛ برای درک بهتر شما ابتدا توضیح مختصری از بیل مکانیکی و لودر ارائه می‌دهیم.

بیل مکانیکی چیست؟

بیل مکانیکی ماشین صنعتی قدرتمندی است که قابلیت استفاده در حوزه‌های مختلف ساخت و ساز را دارد؛ به طور کلی می‌توان گفت که بیل مکا-نیکی در پروژه‌های ساخت و ساز، معدن و کشاورزی و… کاربرد دارد. این ماشین اجزای مختلفی دارد که همگی با توجه به نوع کاری که باید انجام شود کاربردهای متفاوتی دارند؛ مانند کارهای حفاری، سنگ‌‌برداری یا تخریب که به کمک بیل مکانیکی به صورت کارآمد انجام می‌شود. این ماشین‌ها همانند لودر از سیستم هیدرولیک برای انتقال نیروی موتور به بازو و بیل استفاده می‌کنند و تأثیر و کارایی ماشین‌ها را در پروژه‌های خاک‌‌برداری به طور تصاعدی افزایش می‌دهند و سبب ایجاد قدرت بیشتر می‌شوند.

بیل یکی از پرکاربردترین تجهیزات ساختمان‌سازی است که می‌توانید از آن در زمین‌های کشاورزی و پروژه‌های ساخت و ساز استفاده کنید. این ماشین‌های خارق‌العاده می‌توانند به راحتی در زاویه‌ی 360 درجه کار کنند و در هنگام کار بر روی محیط سنگی و یا خاکی به بهترین شکل کارایی خود را حفظ می‌کنند. شرکت‌های مختلف زیادی در سراسر جهان اقدام به تولید بیل مکانیکی در اندازه‌های مختلف از بیل مکانیکی مینی گرفته تا بیل مکانیکی سنگین می‌کنند؛ که هر یک از آن‌ها بسته به نوع پروژه و محل آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیل مکانیکی

 

چه نکاتی را باید در هنگام کار با لودر رعایت کنیم؟!

لودر چیست؟

در حالی که بیل مکانیکی عمدتاً برای حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، لودرها کاربردهای متنوعی در هر پروژه ساختمانی و صنعتی دارند.

لودرها عمدتاً برای جابه‌جایی بارهایی مانند خاک یا مواد سنگین از مکانی به مکان دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند و انواع چرخ لاستیکی آن‌ها دارای چرخ‌های بزرگی هستند که بر روی سطوح مرطوب دچار کشیدگی می‌شوند. لودرها به دلیل سرعت عمل بالا و تنوع زیاد اجسام و بارهایی که می‌توانند حمل کنند، به شدت مورد توجه مهندسان  هستند. جام لودر به طور قابل توجه‌ی بزرگ‌تر از آن است، که همین دلیل سبب شده که آن‌ها برای جابجایی اجسام‌ سنگین بسیار کاربردی‌تر باشند.

لودرها نیز در انواع و اندازه‌های مختلف از جمله کوچک، متوسط ​​و بزرگ تولید می‌شوند؛ این ماشین‌ها با توجه به ساختار خاص خود و داشتن محورهای جلو و عقب می‌توانند وزن قابل توجه‌ی را تحمل کنند.

تفاوت بین لودر و بیل مکانیکی چیست؟

لودر و بیل مکانیکی عملکرد متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. یک بیل برای حفاری خاک طراحی شده است در حالی که یک لودر قادر است مواد را به راحتی جابه‌جا کند. البته تفاوت اصلی بین این دو ماشین صنعتی در هدف اصلی از ساخت آن‌ها وجود دارد.

در مرحله اول از بررسی تفاوت‌های این دو ماشین باید به اندازه ظرفیت جام این ماشین‌آلات اشاره کنیم. لودرها در جابه‌جایی مواد بسیار کارآمدتر از بیل مکانیکی هستند، چرا که ظرفیت جام لودرها بسیار بیشتر است. همانطور که اشاره شد جام لودر ظرفیت بیشتری داشته و همچنین می‌توان از آن‌ها برای حفاری زمین استفاده کرد، اما کاربرد اصلی این ماشین‌آلات این است که حجم زیادی از مواد را به راحتی و با سرعت بالا جابه‌جا کنند.

اما بیل برای شکستن سطح زمین عالی است، اما نمی‌تواند مواد زیادی را از مکانی به مکان دیگر حمل کند. برای جبران این ضعف، این دو ماشین صنعتی در پروژه‌های مختلف اغلب در کنار هم کار می‌کنند. رابطه بین لودر و بیل مکانیکی بسیار شبیه به یک کار گروهی است؛ یعنی یک ماشین وظیفه حفاری را بر عهده دارد، در حالی که ماشین دیگر وظیفه دارد تا خاک‌ها و مواد استخراج شده را را از مکانی به مکان دیگر منتقل کند تا از اشغال فضای کار جلوگیری کنند.

لودرها همچنین برای هل دادن و کشیدن بارها عالی هستند، اما از طرفی نمی‌توانند با تطبیق‌پذیری یک بیل مکانیکی برابری کنند. انعطاف‌پذیری و توانایی عملکرد به صورت 360 درجه، توانایی بیل مکانیکی را برای کار در محیط و شرایط ناهموار ایجاد می‌کند؛ به ویژه وقتی نوبت به نفوذ در مکان‌هایی می‌رسد که می‌تواند خطرساز شود، این بیل مکانیکی است که این کار را با انعطاف‌پذیری بالای خود به سادگی انجام می‌دهد.

جمع‌بندی

بیل مکانیکی و لودر دو مورد از مهم‌ترین ماشین‌ها و ابزارها برای افزایش بهره‌وری و سرعت در هر پروژه ساختمانی هستند. آن‌ها به شما امکان می‌دهند مقادیر زیادی را به راحتی جا‌به‌جا کنید و در هنگام ساخت و ساز یا پاک‌سازی مناطق دورافتاده که سایر وسایل نقلیه به دلیل ناهمواری محیط و جاده نمی‌توانند به آن مکان‌ها دسترسی پیدا کنند، بسیار مفید واقع می‌شوند.

هیچ پاسخ دقیقی برای اینکه چه ماشینی را زمانی که هم به قدرت حفاری زیاد و هم توانایی بلند کردن اجسام سنگین نیاز دارید استفاده کنید، وجود ندارد. این ماشین‌های بیل مکانیکی هستند که عمدتاً روی سطوح سخت مانند جاده‌ها یا مزارع کار می کنند. در حالی که لودرها کاربردهای متنوع‌تری دارند، از جمله حضور در مکان‌های ساخت و ساز با موانعی که توسط افراد قابل جابه‌جایی نیست.

کار با بکهو

امکان ارسال نظر وجود ندارد!